Midjeträning – Tips för Framgång

När människor tänker på korsetter föreställer de sig i allmänhet kläder som är mycket sexiga, men ändå mycket obehagliga på samma gång. Detta stämmer dock inte. Korsetter har burits i århundraden, av både män och kvinnor, och även då, för hundratals år sedan, ansågs de att vara bekväma. Korsetter då var mer som medeltida tortyr, men det var då och detta är nu. Numera är korsetter otroligt sexiga kläder som serverar en mängd olika ändamål. Till exempel, om du letar efter att krydda upp saker och ting i sovrummet, kan det inte gå fel med en korsett. Å andra sidan, om du bara vill få dig att se och känna dig bättre, i bekvämligheten av ditt eget hem, är korsetter perfekt. Vad många människor inte inser är dock att korsetter också råkar vara bra för din figur och din hållning. Även om det kan vara kontroversiellt. Det fina med ”midjeträning” är på modet just nu, och kvinnor uppnår bra resultat i sina försök. Men vad exakt är midjeträning och hur kan du få ut det mesta utav det? Låt oss ta en titt.

Vad är midjeträning? – I mycket enkla ordalag, är midjeträning en process där en speciellt stål-stomme korsett bärs av kvinnor under en längre tid, för att hjälpa till att forma sin figur. Med tanke på att korsetter sitter åt såpass hårt, kan midjeträning korsetter faktiskt ändra formen på din kropp, tex en en äppelformade kvinna kan bli mer som en timglasformad kvinna. Resultatet är inte permanent, även om de är semi-permanent i att ju mer du gör det, desto mer framträdande resultatet kommer du att se, och hu längre kommer det att hålla. Se dock till att du inte är en utav dem med illusioner, trots vad en del skumma annonsörer kan få dig att tro, har midjetränare ingenting alls att göra med att bränna fett. Du kan inte bränna fett genom att helt enkelt bära en korsett, det skulle vara idiotiskt. Vad du dock kan göra är att gradvis ändra formen på din midja och kroppsbyggnad varje gång du bär en korsett, och som är själva grundförutsättningen av midjeträning. Självklart är saker ganska så mycket mer komplexa än så, men du får nu åtminstone får en grov uppfattning om vad det är.

Midjetränare tips för att lyckas – Nu när du vet vad midjeträning är, kanske du frestas att gå över till Vogeni och plocka upp din egen stål-stomme korsett så att du kan prova på en midjetränare själv. Om du alltid velat ha ett timglas figur, kan en midjetränare mycket väl vara effektiv, men du måste veta vad du gör. Här är några midjetränings tips för att lyckas:

Ha inte bråttom – När du börjar din midjeträning för allra första gången, är det viktigt att du ser till att du tar din tid och att du inte har bråttom. Om du istället skyndar dig så riskerar du att drabbas av alla typer av problem. Kom ihåg, midjeträning är inte en quick fix, så för att du ska se resultat, måste du se till att du ger det tid. På grund av detta, bör du ta din tid och se till att ta saker och ting stadigt . Bli inte för tävlingsinriktad och försök inte att behandla det som en utmaning hur länge du kan stå ut. Bara för att du lyckats ha dig korsetten på i, säg, 60 minuter, betyder inte det att du idag bör sikta på 90 minuter. Om du bara känner för att göra 45 minuter, eller om 45 minuter är all tid du har tid, då är det alldeles utmärkt. Kom ihåg att du måste ha tålamod och du måste vara villig att spela avvaktande.

Anpassa kroppen långsamt – Midjeträning är en ganska extrem metod för att uppnå fysisk perfektion, och på grund av detta, behöver du vara trygg och, som vi sagt tidigare, ha tålamod. När du först plockar upp din fantastiska nya stål-stomme korsett, motstå frestelsen att snöra den så tajt som möjligt, och motstå frestelsen att bära den i flera timmar på en gång. Kom ihåg, som allt nytt du gör, bör du alltid underlätta ditt sätt att gradvis, blir mer och mer avancerad med varje midja-träningspass. Till exempel, den första gången du bär din korsett, är syftet att endast i ett par timmar bära den, och bara snöra lätt. Detta hjälper dig att vänja dig vid känslan av korsetten, plus att det hjälper dig att underlätta och snabbare bli van vid din korsett. Efter det, sikta på att nästa dag ha på dig din längre, eller snöra åt lite hårdare. Det grundläggande budskapet att komma ihåg här är att så fort du fått din korsett, ska du inte bära den 8 timmar i sträck, och du bör inte snöra åt för tajt så att du kämpar för att andas. Ju längre du har midjetränaren på, ju mer avancerad kan du bli.

Vet om vad du ska leta efter – Som alla andra kläder där ute, erbjuder olika återförsäljare olika saker, och tyvärr, håller vissa helt enkelt inte måttet. Det är därför du alltid bör välja Vogeni när det är möjligt, då Vogeni har ett rykte av sig att erbjuda några av de vackraste och mest effektiva korsetter någon midjetränare entusiast kan hoppas på. När du väljer en korsett, måste du veta vad du letar efter. Några saker att hålla utkik efter är:

  • Leta efter en korsett som gör att du kan dra din midja på minst 3: ekrok stängningen
  • Se till att korsetten inte rulla över din midja
  • Se till att formaren stängs ordentligt utan utbuktande
  • Se till att din korsett inte hindra dig från att andas
  • Se till att korsetten inte lämna dig med fysisk smärta
  • Se till att din korsett har varit korrekt satt, sätt innan du väljer en längre midjetränare.
  • Om du har en ganska bred midja, kanske du vill välja en tränare i en mindre storlek eftersom detta kommer att få din vikt att omfördela sig lättare.

Var beredd på okunniga kommentarer – När du bär en korsett, kommer du alltid att få uppmärksamhet, vare sig du vill det eller inte. Vissa kommer att vara bra, och vissa kommer alltid att vara dåliga. När du bär en korsett för midjetränings syfte, om du väljer att låta folk veta varför du bär en korsett, förbered dig på okunniga kommentarer. Så här är det, alla verkar tro att de är experter när det kommer till korsetter, och en av de vanligaste sakerna du sannolikt kommer att få höra är att midjetränare krossar dina organ. Nu, om du burit din korsett så hårt att du bokstavligen knappt kan andas eller gå vanligt, så ja, kan inre skador av dina organ vara ett potentiellt problem. Så ett korrekta midjetränings protokoll kräver att du ska kunna andas och röra dig bekvämt, trots att detta inte behöver vara ett problem. Folk är snabba på att tala om för dig vad du inte bör göra, trots att de i verkligheten, inte har en aning om varför. Det bästa råd här skulle vara att helt enkelt ignorera dem och kanske uppmuntra dem att fokusera på sig själva i stället.

 

Håll din korsett ren – En hel del människor väljer att använda sig av midjeträning i bekvämlighet av sina egna hem, när de är ensamma och ingen är runt omkring. På grund av detta, kommer de ofta glömma att tvätta sin korsett, för i ärlighetens namn, eftersom de inte är runt andra människor ser de inte det som ett problem. För hälsa och hygien bör du alltid hålla din korsett ren, och det är här du behöver ta ansvar. Om möjligt ta och handtvätta korsetten eftersom resor till tvättmaskin kan resultera i stålurbeningen lossnar eller förlorar sin form, och det skulle så klart vara värdelöst för just midjeträning. Rengör alltid för hand om möjligt, och låt det torka naturligt, snarare än på tork, återigen, detta kommer att skada din korsett.

Köp flera korsetter – Som vi precis nämne, och din korsett kommer att behöva tvättas regelbundet för att hålla den ren och fräsch, och eftersom den inte kan placeras i torktumlaren för att torka, kan det ibland ta en stund för den att torka ordentligt. Om du bara har en korsett, måste du antingen bära den fuktig, vilket skulle vara mycket obehagligt, eller så skulle du helt enkelt behöva vänta tills den torkat. Detta är inte idealisk om du har en plan att hålla dig till, så för att komma runt detta, ta och besök Vogeni och bunkra upp med 2 eller 3 stål urbenade korsetter som är lämplig för midjeträning. Detta lägger till lite variation till din garderob, plus att det innebär att du alltid kommer att ha en korsett att bära när det väl gäller.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *