Tappa Vikt och Hitta Dig en Het Bikini

Sommaren är på väg och det är dags att ta sig ut i havet och bad. Men när la du på dig så mycket vikt kring midjan? Det finns ett talesätt: Kontrollera din mun och gå mer ofta så du kan kontrollera din bikt. Låt oss starta med det tuffa jobbet och hitta tillbaka till din heta look. När du har läst klart denna artikel så kommer du att veta om ett antal hälsosamma metoder på hur du går ner i vikt.

Steg 1 – Sätt mål

  1. Att sätta mål är halva vägen till framgång. Så innan du börjar med träning så bör du avgöra vart du kommer att förbättra dig först. Detta kommer att hjälpa dig att välja diet och tränings rutin som är rätt för dig.

Fråga dig själv följande frågor: Vill jag gå ner i vikt? Hur mycket vikt vill jag gå ner? Vill jag istället bygga muskler? Är jag lycklig med min vikt, men vill tona upp mig lite?

  1. Innan du sätter mål så bör du veta om din vikt. Så väg därför dig själv och ta mått. Detta kommer hjälpa dig att hålla koll på din utveckling.

Kom ihåg att muskler väger mer än fett, så om ditt mål är att bulka upp dig eller bygga muskler, då kommer du att gå upp i vikt generellt sätt. Om detta är fallet, fokusera då på dina mått istället för siffran på vågen.

  1. Ingen jämförelse, inget mod. Du kan ta en ”före” bild. Detta hjälper dig att hålla dig motiverad och kommer att få dig att känna dig tillfredsställd när du slutligen tar ”efter” bilden.
  1. Att tappa vikt är som att jaga mannen du är ute efter. Köp en bikini som du vill bära (om du inte redan äger en) och häng upp den på en plats där du kommer att se den dagligen. Detta kommer att fungera som en påminnelse om varför du startade, speciellt de dagar då du har det extra tufft och bara vill ge upp.

Del 2 Äta Hälsosamt

  1. Kalorier är källan till fettet. Så att reducera ditt kaloriintag är nödvändigt. Detta är extremt viktigt om du försöker gå ner i vikt. Kom ihåg att träning ensamt inte kommer att få dig att förlora vikt; du kommer att behöva ändra på din diet.
  1. Ät mycket grönsaker och frukt. Den här typen av mat är full av vitaminer och mineraler, och kommer att hjälpa dig känna en mättnadskänsla och få dig att känna att du är full av energi. Gröna baljväxter och liknande grönsaker är det bästa valet för dig: håll frukten till enbart ett par bitar per dag.
  1. Ät magert protein. Kalkon, kyckling och fisk är lågt på fett men rikt på protein. Om du är vegetarian, testa tofu, tempeh, vegan burgare och ägg.
  1. Drick åtminstone 8 glas med vatten per dag. Det är väldigt viktigt att hålla sig vätskefylld.
  1. Ta och reducera din sockerkonsumtion. Läs på bi packsedeln och var medveten om allt socker som gömmer sig i dressing, såser och bröd.

Försök att hålla dig borta från alkohol. Om du ändå tar och dricker, håll dig till vin istället för sockerrika cocktails eller kaloririk öl.

Del 3. Utföra Aerobics Träning

  1. Gör 30 minuter cardio träning 3-5 gånger i veckan. Ett exempel kan vara att du går, springer, joggar, cyklar, simmar, och/eller kör hiking. Träning som denna ser till att förbättra din hjärt & kärl hälsa och ökar din metabolism, även när du har slutfört din träning.
  1. Välj en träningsform som du tycker om. På så sätt är sannolikheten större att du lyckas.
  1. Gå med i en gruppträningspass eller gym. Om du har problem med motivationen, så kan det hjälpa att vara runt andra människor. Plus att om du har betalat för ett gymkort, så kommer du känna dig illa tvingad att gå dit.
  1. Gör enkla livsstils förändringar. Om du inte kan hitta tiden att utföra ett formellt träningspass, försök då att göra enkla förändringar i vardagen som gör dina dagsrutiner mer aktiva. Ta och parkera längre ifrån dit du ska och promenera. Gå runt det lokala köpcentrumet eller den närliggande parken.

Städa huset eller gör andra ärenden som kräver att du rör på dig.

Del 4. Tona upp kroppen

  1. Gör yoga, pilates, eller annan hel kroppsövning. Dessa är speciellt effektiva och användbara för kvinnor som vill hålla sig i trim med kroppen. De förbättrar även din flexibilitet, hållning och ditt humör.
  1. Sikta in dig på dina armar.

Lyft vikter. Håll dig till 10-20 repetitioner, om du kan göra fler än det är motståndet för lågt och om du inte klarar av 10-20 så är det tvärt om för mycket vikt. (Lyft alltid till max)

Gör push ups. För en annan variant, håll dina knän mot golvet.

  1. Jobba på dina abs.

Gör Crunches.

Gör plankan så länge du orkar. Var säker på att du håller din kropp rak; låt inte dina höfter hänga. (Gör detta framför spegeln för att se din form)

  1. Stärk dina ben.

Gör squats. Detta kommer att hjälpa dig jobba på rumpan.

Gör lunges. Håll en dumb bell i varje hand för extra vikt.

Använd dig av en cykel eller elliptisk maskin på högt motstånd.

Del 5. Håll dig motiverad

  1. Ta och använd dig av en mat/tränings dagbok. Människor som håller koll på vad de äter tenderar till att gå ner mer i vikt jämfört med de som inte gör det. [4] Var säker och läs bi packsedeln på maten du äter och inkludera toppings, dressing, och annan sås när du räknar ut ditt totala kaloriintag.
  1. Träna med andra människor. Detta kommer att hålla din underhållen och motiverad under ditt träningspass.

Hitta en vän eller någon i familjen att springa, jogga, eller äventyra med.

Gå med i en träningsgrupp på ett gym om du har gymkort.

Skaffa dig en personlig tränare.

  1. Hitta en vän att gå ner i vikt med. Ni kan då hjälpa varandra och hjälpa till att hålla er själva motiverade när ni har lågt med energi, även om ett annat skäl kan vara att ni faktiskt tävlar mot er själva.

Kom därför och besök Vogeni.se för att välja en bikini för att uppmana till din viktminskning. På den svenska hemsidan kan du hitta alla möjliga sorters badkläder; one-piece, bikini, strandklänning eller tankinis. Om denna artikel har hjälpt dig, dela den gärna med dina vänner. Tack!!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *